Reparatieverzoek

Is er iets kapot in uw woning? U kunt hiervoor een reparatieverzoek indienen. 

Veel gevraagd over Reparatieverzoek

Er is iets stuk in mijn woning. Hoe meld ik een reparatie bij jullie?

Algemeen

U kunt een reparatieverzoek melden via de knop "Reparatieverzoek" of via het klantportaal.

Hoe meld ik een reparatie die spoed heeft?

Algemeen

Een reparatie die spoed heeft, kunt u tijdens kantooruren telefonisch melden bij ons. Buiten kantooruren meldt u deze bij onze Wachtdienst: 010 475 96 66

Hoe meld ik een reparatie in het weekend of 's avonds?

Algemeen

In het weekend of 's avonds kunt u een reparatieverzoek melden bij ons via het klantportaal. Als een reparatie spoed heeft kunt u altijd per telefoon contact opnemen: 010 475 96 66

Mijn reparatie is niet naar tevredenheid opgelost. Wat kan ik doen?

Algemeen

Als een reparatie niet naar tevredenheid is opgelost, kunt u dit het best zo snel mogelijk bij ons melden. U maakt hiervoor een melding in het klantportaal. Of bel met ons. Kies dan voor optie 2.

Hoe kan ik een stroomstoring verhelpen?

Algemeen

Heeft u in uw hele woning geen stroom? Vraag dan aan de buren of zij ook geen stroom hebben. Als de buren ook geen stroom hebben belt u gratis het nationaal storingsnummer: 0800 – 9009. Op de website van vindt u informatie over storingen in uw buurt.

Bent u de enige zonder stroom? Door de stekkertest te doen kunt u erachter komen wat de oorzaak is en voorkomt u dat u een rekening krijgt als een monteur langskomt voor iets dat u zelf op kunt lossen. Het kan zijn dat een groep overbelast is omdat te veel apparaten tegelijk worden gebruikt. Een stroomstoring kan ook ontstaan door een kapot apparaat.

De stekkertest

  • Doe alle lampen uit en haal alle stekkers uit de stopcontacten in de ruimte(s) waar de stoom is uitgevallen.
  • Schakel de groep(en) en de aardlekschakelaar weer in of plaats een nieuwe zekering of stop.
  • Doe één voor één de stekkers terug in de stopcontacten. Zet de apparaten ook één voor één aan en doe de lampen aan.
  • Valt de stroom weer uit bij het insteken van een bepaalde stekker of het aandoen van een lamp? Dan weet u welk apparaat of lamp de kortsluiting veroorzaakt. U moet dit apparaat of de lamp zelf repareren of vervangen.
  • Geeft geen enkel apparaat een probleem? Is er ook geen sprake van overbelasting door het gebruik van te veel apparaten op een groep en valt de stroom toch uit? Dan kunt u uw reparatie melden via het klantportaal of neem contact op met Woningstichting Samenwerking.

Hoe kan ik de centrale verwarming bijvullen?

Algemeen

Als de verwarming of het water niet meer goed warm wordt is het tijd om uw cv-ketel bij te vullen. Op de website van www.feenstra.com wordt uitgelegd hoe u de centrale verwarming bij kunt vullen.

Wat moet ik doen bij een gaslekkage/gaslucht?

Algemeen

Ruikt u gas in uw woning? Volg deze stappen:

  • Draai de hoofdkraan van de gasleiding dicht.
  • Open alle ramen en deuren zodat het gas uit de ruimte weg kan.
  • Gebruik geen vuur.
  • Doe lampen of elektrische apparaten niet aan of uit. Een klein vonkje kan gas doen ontploffen.
  • Verlaat de woning.
  • Neem contact op met ons.

Ik heb een reparatie gemeld. Wanneer komt de opzichter langs?

Algemeen

De opzichter komt langs als er een onderzoek in, aan of om de woning moet worden uitgevoerd.